Rabu, 24 Januari 2018

Lepas Ngidam

Assalamualaikum,

Hari Ahad masa cuti Yam Tuan Birthday hari tu my MIL call en. suami, suruh balik kampung. MIL cakap ada durian dari pokok belakang rumah tu dah gugur. Adalah dia simpan kan 4 - 5 biji untuk kita orang.

So en. suami balik bawa motor ajer. Malas bawa kereta sebab nanti duit minyak kena keluar banyak. Bawa Motor RM5 ajer, kalau kereta kang RM30 tak lari........ tengah-tengah bulan ni kan!!! Lagi pun en. suami nak tunjukkan motor yang MIL sponsor  untuk my Hero.

Bila balik naik motor  maka hanya boleh bawa 2 biji ajerlah. Bakul motor kan kecil!!!. Jadilah daripada tak merasa. Kalau nak beli kat orang jual tu rasa macam mahal sangat, sebab takut nanti beli, ada 2 tiga ulas ajer. Bayarnya berpuluh ringgit. Sebab dah pernah terkena, tu yang serik nak beli.
durian ini isinya putih. Memang marvellous....... puas makannya....... lupa ahkak ada penyakit.
buat ubatlah ya!!!
tak ada busuk pun. Setiap pangsanya memang penuh isi........
yang melantaknya ahkak dan puteri ajer
Hero lansung tak jamah
en. suami ambil 3 ulas ajer.
lebihnya ahkak buat serawa durian dan sambal cicah............

2 ulasan:

  1. ingatkan tinggal pansa kosong, rupanya ada isi. putih sangat :D

    BalasPadam