Rabu, 14 Februari 2024

Richeese Factory

 Assalamualaikum,

Semalam petang, after kerja ke sini tapau Richeese Chicken untuk berbuka Najwa.

Seminggu ini Najwa ada dirumah, cuti Mid Sem dan dia pun buat puasa gantilah...

First time try kat sini....
Dah tak pergi KFC kita beli kat sini pula lah..
Richeese ini kat Kota Warisan yaaaa.......
menghadap jammed lah petang semalam
sini jammed sebab orang kerja di  Putra Jaya balik dan ada juga nak ke KLIA
coleslaw

mashed potato 
sedapppp

Ayam
ini yang tak pedas
Richeese ni jual ayam yang pedas mengikut tahap kepedasan yang kita mampu
Level 0 sampai 5 kalau tak silap\
yang kat atas Level 0 ya.....
tapiiiiii.......
tapi nak cuba yang pedas juga
kita ambil Level 1
tak pedas lah ....
kita tak kuat makan pedassss
nanti sakit perut.....

Next nanti kita nak cuba level yang lain pula......

1 ulasan:

  1. Pas awal buka di Indonesia, saya underestimate level pedas dia. Jadi langsung pesan level 5.

    Trus kecewa lihat kok dikit sangat 🤣.

    Pas dimakan, astaghfirullah, gigitan pertama dah langsung padaaam muka 😭😂😂.

    Saya berusaha sekuat tenaga utk habiskan semua, tapi failed kak. Tak kuaaaat dengan pedas dia. Akhirnya cuma bisa habis 2.5 potong. Isi ada 4 wings.

    Sampai di rumah, gastric saya kumat lah, semalaman saya tak bisa bangun 🤣

    Betul kapok nak coba. Akhirnya pas beli lagi, cuma kuat level 3. Itu pun saya pedas 😂.

    Tapi ntah yaa, kali di Malaysia apa level pedasnya sama dengan Indonesia atau mungkin dimodif, saya tak tahu.

    Memang hrs dicoba lah.

    Sejak ada boikot , saya pun beralih lagi ke richeese Krn ini restoran lokal asal Bandung , Jawa barat. Dah tak nak makan yg 2 brand franchise tuh 😁

    BalasPadam