Khamis, 4 Ogos 2011

Masih Cerita Balik Kampung - Before Ramadhan

Hari Sabtu petang we all dah sampai ke Linggi........ since morning anak-anak aku dah merengek-rengek kat ayahnya, suruh ayahnya cepat sikit memesin rumput tu......... sebab dia orang dah tak sabar-sabar nak balik ke Linggi..... Putriku yang sorang tu, kejap-kejap duk call Mak Ngahnya, tanya Mak Ngahnya dah sampai Linggi ke belum............

Belah malamnya pula kami tiga keluarga menikmati makan malam di Pengkalan Balak, Masjid Tanah........ Makan ikan bakar........ pada asalnya we all nak try makan kat kedai lain, tapi takut tak sedapppppppp........... so we all makanlan kat kedai yang selalu we all pergi......... we all selalu pergi makan ikan bakar kat kedai ni (gambar kat atas...... abaikan gambar anak dara aku yang sedang menonggeng tu...... anak dara aku tu tengah membetulkan kasut dan stokinnya...... hai adik, kenapa pakai stokin warna merahhhh......) dari arwah mak aku ada lagi memang sini ajelah tempatnya dan Mr. Hubby aku pun suka tempat ni, coz ada disediakan surau.........



tengah termenung menunggu makanan.......

tauhu bakar......


kerang rebus.......



ikan siakap tiga rasa, kangkung goreng belacan (tak laku punnn....) and sotong goreng tepung



pari bakar belada...... sedapppp

Putraku yang tengah tersengih......





licinnnnn ikan siakap tiga rasa......

pinggan siapalah yang licin tu.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan