Isnin, 11 November 2013

Menu Awal Muharram

Assalamualaikum,

Cuti awal muharram hari tu, Najwa request bubur pulut hitam..... so sebagai ibu mithali (mithali lah sangatkan!!!) aku pun buatkan lah....... tapi aku buat ikut cara arwah nenek aku, masakkan santan pekat tu dulu and bila nak makan bubuhkan kat dalam bubur tu..... tapi kat dalam bubur tu aku bubuh santan juga ya!!! My hero cakap sedaplah bubur pulut hitam ibu........ kembang ibu kau sekejap bang.........

Selain bubur pulut hitam aku juga masakkan gulai tempoyak atas permintaan my sister yang akan sampai dari Mekah pada malam tu....... gambar gulai tempoyak tak snaplah pulak...... aku rasa ada kekurangan pada gulai tempoyak aku tu..... tapi anak-anak ngan en. suami cakap sedappppp...... siapa lagi nak puji kalau bukan anak-anak dan en. suami kan!!!!  semalam aku jumpa my sis yang kat Kajang tu and aku tanyalah pasal gulai tempoyak aku tempohari and dia cakap anaknya si Imran cakap kenapa gulai tempoyak Mak Long lain warnanya???? bertuah punya budak, makan ajerlah....... Kalau Imran nak tau, terlebih kunyitlah tu.........
bubur pulut hitam...... ingat nak tapaukan untuk orang yang balik dari Mekah tu tapi bila aku tengok periuk, habisssssss licinnnnnn...........

4 ulasan:

  1. Mestilah kembang! heheh... saya skrg ni zana kalau buat bubur pakai santan kotak je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ikutkan saya memang nak pakai santan kotak, tapi en. suami tak suka...

      Padam
  2. Mesti lemak manis bubur pulut hitam zana ni, sbb ada dua santan..tak pernah lagi makan bubur mcm ni..

    BalasPadam