Isnin, 2 Mac 2015

Perjumpaan 9 Beradik

Assalamualaikum,

Perjumpaan 9 Beradik ini pun masa cuti Tahun Baru Cina juga iaitu pada hari Sabtu. Bukan senang nak berkumpul semuanya sekali. Time raya pun tak dapat berkumpul sekali 9 beradik. Ini pun berkumpul atas urusan keluarga.

Kesemua kami kena pergi ke lawyer office. Ada urusan Seri Paduka Baginda kat situ. Janji Melayu pukul 10.30 pagi semua mesti ada kat lawyer office tapi abang aku yang tua tu pukul 10.30 pagi masih kat Terachi, Kuala Pilah lagi. So we have to waitlah until dia sampai. Anak-anak dan suami dan isteri masing-masing dah pergi duk mengisi perut, kami yang ada urusan ni terpaksalah berlapar sehingga proses selesai. Tapi nasib baiklah after usai di lawyer office abang aku yang tua tu belanja makan tengah hari kat Nasi Arab Damsyik kat  Jalan Senawang Paroi.
 Kami sekeluarga first time lah kesini.
 4 meja kami ajer yang conquer
meja yang panjang tu kami adik beradik
1 lagi meja panjang tu en. suami masing-masing dengan anak-anak
1 meja bulat my adik ipar dan anak-anaknya
dan 1 lagi meja bulat My Maksu dan anak-anaknya.......
meriah sungguh kami kat Restaurant Nasi Arab Damsyik tu, riuh dengan suara anak-anak kami.
 gambar ni dari kamera adik aku
 ni kat meja anak-anak dan bapak masing-masing
Najwa dengan sepupunya

 ini Adam Bangla...... betul tak???
tak lahhhhhh
ini Adam Danial
anak buah aku.
Aku suka duk menyakatnya...... petah melawan cakap aku.......
 again......
Najwa dengan sepupunya
 kami order
4 dulang nasi arab ayam
dan 
1 dulang nasi arab kambing
Alhamdulillah licin
sebab masing-masing lapar kan.......

 so cuti raya cina aku adalah cuti menternak lemak.........
huhuhu.........

oh ya total makan kat Nasi Arab Damsyik ialah RM450............
Terima kasih kepada Along Man aku
Moga di murahkan rezeki dan moga business terus maju lagi...........

4 ulasan:

  1. favourite ni...pilih lauk kambingg..

    BalasPadam
  2. Saya tak berapa suka sangat nasi arab...tp kalau kebab mmg laju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alah kak rasanya lebih kurang nasi briyani ajer....

      Padam