Rabu, 17 Oktober 2012

Majlis Pertunangan Akmal

Sabtu lepas aku ke rumah Abang aku yang sulung, kat Serting 4. Punya lah lama masa perjalanannya...... 2 jam lebih (hujan lebat ya!!! kena slow)...... aku dah cakap dengan en. suami, suruh dia ikut Pilah. En. suami pi ikut Jelebu........ naik nak termuntah aku........ banyak sangat korner kat Jalan Jelebu tu......... dah tu hutan ajer kiri kanan...... adalah jugak jumpa kampung-kampung ya!!!!!! boleh di kira berapa kali dalam setahun kita orang ke rumahnya........ rasanya tahun ni baru sekali ke Serting tu....... Jauhlah beb.........

Ni pun pergi sebab dia buat kenduri tahlil dan majlis pertunangan anaknya. Kenduri tahlil pada Sabtu manakala majlis bertunang pada hari Ahad..... bakal menantunya orang batu 4, Sepang. Tak jauh dari Nilai......

Aku lambat sikit gerak ke rumahnya dalam 5 petang baru sampai Serting. gerak lepas Zohor tau!!!.... kakak dan adik-adik aku gerak dalam pukul 11 pagi dari Mantin..... dia orang gerak awal sebab tak tunggu hingga kenduri habis (kenduri lepas isyak) because one of my sister tu en. suaminya tak ikut so dia kena drive sendiri......
 antara muka-muka yang sampai dulu...... blogger Yati....... heronya demam pulak.....
 sibuk menyiapkan barang hantaran untuk anak buah..........
 Abang Long Hafiz pun dok menolong mengubah barang hantaran........ Abang Long bila lagi????? Mamanya cakap "Single but not available"......... Abang Long Hafiz ni anak kakak aku......
 sebelum bergerak balik ke rumah masing-masing, makan dulu masakan kenduri dan juga sessi membungkus lauk..........
Najwa with anak buahnya........ "Mak Su Najwa"

Waktu balik ke Nilai kami follow jalan Pilah..... tak berani nak ikut Jelebu....... Gelap........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan