Khamis, 14 Ogos 2014

Raya Kedua Kami

Assalamualaikum,

Hari ni dah Syawal ke 18, aku baru terhegeh-hegeh nak upkan n3 mengenai Raya Kedua kami.......... 

Akak is sibuklah.......... penattttttt..........

Seperti Raya-Raya yang sebelum ni, Raya kedua lah lagi sibuk dan penuh kat rumah kampung tu...... semua berkumpul di situ......... masak bagailah kami adik beradik...........

Tapiiiiiii Raya Kedua tulah hujan turun dengan lebatnya, rasa macam nak sambung ajer tido.......
Tak boleh sambung tido der sebabnya  pagi-pagi lagi PakCik aku anak beranak akan berkumpul kat Linggi pula........... Jadi kena ke dapur dengan kadar segeralah..............

yang scarft purple tu isteri pak cik aku dan diapit oleh dua orang anak lelakinya....... sorang lagi heronya entah kemana, manakalah satu-satunya heroine mak cik aku ni balik beraya ke rumah mertuanya di Kota Bharu.........
 
 salah seorang menantu pak cik aku dengan heronya yang berbaju tshirt biru dan merah serta dengan sepupunya......... 
yang ini pula ahli keluarga abang sulong aku..........
alahai gambar cucu kembar aku tak ada pula..........


 round kedua, ahli keluarga abang aku pula yang bersantap.......
haaaaaaaa ada pun sekeping gambar sikembar yang tengah di dukung oleh neneknya.........
 yang tudung kuning dan biru gelap tu sepatutnya kita orang panggil pangkat Mak, tapi disebabkan umur hampir sebaya main panggil gitu-gitu ajer..........
 sekeping lagi gambar kaum kerabat yang datang beraya..........
 disebabkan hujan so depa semua duk lepak kat tangga serambi........
 anak-anak pula leka bermain kat serambi..........
belah malamnya baru dapat gerak ke rumah Mak Cik Lijah kami kat Pengkalan Durian........
ingatkan ada kuih khasidah tapi sayang, mak cik lijah tak dapat nak mengacau khasidah sebab dia patah kaki, nak gerak pun tak dapat........ yang ada hanyalah kuih kesirat.........
mak cik lijah ni ajer yang mewarisi nenek moyang punya resepi, yang lain-lainnya tau mamam ajer......... hehehe jangan marah...............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan