Selasa, 4 Ogos 2015

Sang Bedal kat Sungai Linggi

Assalamualaikum,

Gambar ini adik lelaki aku whatsapp kat anak bujang aku dalam bulan puasa hari tu kalau tak silap aku. Ada video nya juga tapi tak boleh pula nak uploadkan...... videonya, sang bedal ni tengah bergaduh sesama dia.........  

Adik aku pun dapat dari kawannya yang nak pergi memancing kat sungai tu. Masa kawan adik aku jumpa ni ada 3 ekor besar-besar......... 

Sungai ni sungai kecil tau bukan sungai yang besar kat Pekan Linggi tu...... tapi ianya mengalir ke sungai besar tu lah........ Sungai ni kat belakang sekolah Linggi tu........ Dulu-dulu masa zaman mengaji alquran dulu pernah lah juga main kat sungai ni...... tapi kami main bukan yang kat belakang sekolah ni, kami main yang dah dekat dengan pekan Linggi...... satu laluan lah............ tapi tak pernah pun jumpa sang bedal ni walaupun kami pernah disergah oleh satu orang tua yang rumahnya seberang sungai ni yang menyatakan dia baru ajer nampak buaya kat tebing sungai tu.......... bila kami dengar ajer terus mencicit lari ke surau balik....... kenangan zaman mengaji dulu......... 
aku selalu ke lombong tinggal yang berhampiran Sungai Linggi ni, meneman anak bujang memancing tapi setakat ni tak pernah jumpa lagi cuma sekali ajer dia muncul tunjukkan ekornya ajer . Itu pun aku tak nampak cuma pemancing-pemancing yang sedang memancing kat lombong tu yang beritahu..........
Lombong tinggal tu adalah lubuk nya..........
setakat usia aku ni, bau 2 kejadian sang bedal membaham manusia kat Sungai Linggi ni. Salah satunya sepasang suami isteri yang sedang memancing menggunakan sampan kat area Pengkalan Kempas............
Lepas ni kalau gi Lombong teman anak aku kenalah campak joran dari atas bukit ajer, tak perlu turun kebawah........... takut omak nengok bosar bonar.................

2 ulasan:

  1. bahaya ni...menakutkan tengok buaya2 tu

    BalasPadam
  2. Adoi,... takutnya.. lg2 air sg keruh camtu..klo dia ade bwh tu pom x sdr

    BalasPadam