Selasa, 18 Mac 2014

Mandi sungai kononnya.......

Assalammualaikum,

Kononnya nak mandi sungai, tapi hampa........ airnya yang cetek dan mengalir lesu........ frust sesangat........
sebab dari rumah dah terbayang-bayang, terasa-rasa kesejukkan berendam kat dalam sungai...........
Aktiviti kami dua minggu lepas.... hari-hari yang panas tempohari, sekarang ni dah sejuk sikit sebab hujan dah turun kan!!!!
Kami ke Sungai Tekala, Semenyih........
hanya anak-anak ajer yang duk main air........ aku nak turun malas, macam tak puas ajer bila nengok air yang cetek tu...........
sungai yang mengalir lesu akibat kemarau yang melanda.........
duk mencari tempat yang ada banyak air or dalam sikit........

10 ulasan:

  1. Dah musim kemarau Zana... keringlah segala air yang ada... dulu2... seingat saya lam tahun 80an... saya gi tekala ni, masa tu tak ramai sgt yang datang kesini... ada udang besar2 jari kelingking tau zana... tp airnya dalam lah... saya tangkap udang2 tu dan dapatlah semangkuk kecik... bawak balik buat rencah sayur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya kak musim kemarau sekarang ni........ betul ke ada udang? saya tak nah jumpa lagi kat sg. tekala tu.......

      Padam
    2. Skrg ni dah tak ada dah udang2 tu Zana... orang dah ramai berkunjung ke tempat tu... tahun2 masa saya ke sana yg ada udang tu, tekala ni belum pemes lagi cam sekarang.

      Padam
    3. ya lah sekarang ni tekala dah pemes..... orang dah terlampau ramai ke situ......

      Padam
  2. Assalamualaikum kak, alaa ceteknya air. tak puas nak berendam tak boleh kan. hehee ~~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam........ memang tak puas....

      Padam
  3. bestnya mandi sungai....tapi airnya kat buku lali je..memang tak puas...

    BalasPadam
  4. Salam Kenal Kembali cik Zana Norzana :)>

    BalasPadam