Isnin, 27 Ogos 2012

Raya Pertama - Siang Hari

Tahun ni dan seperti tahun-tahun yang sudah, aku rasa since my mother passed away aku memang beraya di kampung aku Linggi...... thanks to en. suami kerana memahami yang aku diperlukan oleh adik beradik aku untuk memasak persiapan hari raya (kena dera tau oleh adik-adik aku...) lagipun kampung en. suami tak jauh dari kampung aku, lebih kurang 8 kilometer ajer, boleh ulang alik........
 bergambar di pagi raya......... sedih, baju raya aku dan anak dara aku tak siap........
 adik lelaki aku yang nombor tiga bergambar dengan anak-anaknya...... orang rumahnya kat rumah mertuanya yang tak jauh dari kampung aku............

ini adik perempuan yang bongsu dengan anak-anak dan en. suaminya........... ini ajerlah muka-muka yang ada di pagi raya..... ada seorang lagi adik perempuan aku, tapi tak pulak disnap gambarnya oleh anak dara aku........ adik beradik aku yang lain ada beraya di rumah sendiri dan rumah mak mertua masing-masing......... tengahari baru dia orang sampai ke Linggi......
anak-anak dara pingitan...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan