Khamis, 31 Januari 2013

Makan-Makan @ Seaview Restaurant, Bagan Lalang

Assalammualaikum,

Seperti biasa sebulan sekali aku akan bawa anak-anak makan kat luar. Asyik makan masakan sendiri ajer boring pulak, sendiri boring or en. suami???? so far en. suami mahupun anak-anak tak pernah mengomel pasal masakan aku, apa yang aku masak pasti en. suami akan makan........ hahaha..... nak sedapkan hati sendiri lah tu...... tak caya???? engkau orang tengoklah putri aku tu, sekarang ni makin bam bam, lambat ajer masak dah bising tambahan pula sekarang ni aku duk melayan slot akasia Setia Hujung Nyawa so makanya aku akan masak lepas Maghrib and dah tentunya selepas habis cerita Setia Hujung Nyawa tu.......... Melalutlah pulak...... Sambung balik pasal makan-makan ni.....

Untuk makan-makan kali ni dan seperti biasanya kita orang akan ke Bagan Lalang lah. Itu ajer tempat makan yang paling dekat dengan Nilai. and dah tentunya kalau ke Bagan Lalang kami akan ke Restaurant Senandung Malam ajer....... but on that night kami kena ke restaurant lain pulak coz malam Sabtu lepas, Senandung Malam, FULL tak ada tempat kosong pun and  ramai pengunjung yang duk berdiri kat tepi-tepi tu duk menunggu meja....... bila en. suami tengok masih ramai yang belum makan, so en. suami suggest we all gi cuba makan kat Seaview Restaurant ni.......Tak pernah try lagi kat restaurant ni...... First timelah.........
 kat Seaview Restaurant ni pun ramai orang, tapi masih ada tempat untuk di duduklah......... makanan kat sini pun boleh tahanlah jugak di tekak aku...... en. suami pun kata masakan kat sini sedappppp.....
replika bot ni disnap oleh putri ku........
 air tembikai and teh ais for my hero........
 sotong goreng tepung kegemaran anak-anak....... My putri cakap sotongnya macam kat Chinese Muslim Downtown KLIA........ ada rasa telur asin........
 Lala masak sweet sour........
 sambal cicah ikan bakar yang hampir sama macam kat Senandung Malam......
 pepahat masak tiga rasa....... mmmmmmmm sedaaaappppp........

 pari bakar....... kurannnggg....... minta pari bakar berlada, tapi tak disalut lada pun...... sikit sangat dia bubuh lada........ tapi licin jugaklah dikerjakan oleh anak-anak aku.........
alhamdullillah.......... licin kesemuanya...........
pencuci mulutnya fruity crepe........ sedaaapppp kata anak-anak aku..........

2 ulasan:

  1. kebetulan minggu lepas kita org pun ke bgn lalang n mkn di kedai yg sama. yep senandung mlm tu selalu full sbb ramai yg booking awal-awal esp weekends.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senandung Malam tu kena booking awal-awal kalau tidak berjam-jamlah menunggu...... tak jumpa pulak kita ya....

      Padam