Rabu, 17 Julai 2013

Cucur Jawa

Assalamualaikum,

Oleh kerana stok tepung masih ada lagi so maka aku pun mencubalah membuat cucur jawa.... tak pernah buat ya!!! kira pertama kali..... dulu masa zaman bujang kalau nak makan apa yang teringin di tekak just suruh nenek yang buat..... la ni bila teringin kuih-kuih masakan arwah nenek, kenalah buat sendiri...... nak cari kat pasar-pasar malam jarang jumpa....... maka oleh kerana baru pertama kali mencuba maka rupa kuihnya tak cantiklah........ tapi rasanya ada.......
 Tuuuuuuu dia kuih saya..... Tak lawa tapi sedap ditekak anak-anak dan en. suami...... en. suami cakap " rasa ada tapi rupa ajer yang tak ada......" huhuhuhuuuuuuu, tak apalah untuk menyedapkan hati aku, aku cakap kat en. suami baru pertama kali mencuba, so mesti rupanya taklah secantik orang yang kerap memasaknya....... janji rasanya dah ada........ Adalah dua tiga ketul yang masuk tong sampah disebabkan rupanya teruk benar........ Aku buat kuih ni Isnin hari tu.... so aku bancuh adunannya selepas sahur so balik dari kerja terus goreng ajerlah.......
smoothies carrot atas permintaan my gegirl Najwa.......

Aku hanya post n3 kuih-kuih ajer kat blog ni....... lauk-pauk tak ada n3nya, sebab biasa-biasa ajer yang aku masak..... melainlah kalau aku masak gulai tempoyak ker, gulai baung ker barulah rajin nak postkan n3nya.......

7 ulasan:

  1. baru la tau nama dia cucur jawa hehe

    BalasPadam
  2. pernah nampak tapi tak tau nama..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau kat kampung saya ada nama lain.... saya lupa pula...... ni saya dapat namanya kat blog...

      Padam
  3. Balasan
    1. ya kak, rasanya manis.... tapi saya buat tak lah manis sangat...

      Padam
  4. 1st time dengar dan tengok- cucur jawa

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ni rupanya tak cunnnnn..... kalau orang yang pandai buat cantik jadinya...... kat pekan Rantau ada orang duk jual kuih ni.....

      Padam