Khamis, 21 Jun 2012

Dinner @ Aunty Aini's, Nilai

Lepas wedding kat rumah Pak Teh Mizul, anak-anak aku follow dia orang punya aunty ke Mantin...... ada pesta makan durian kat rumah my sister di Mantin....... en. suami membebel-bebel sebab anak-anaknya ke Mantin.... coz en. suami nak balik segera ke kampung halamannya petang tu (mak saudara en. suami meninggal pagi tu) 

Aku tak terus ke Mantin. Aku balik ke rumah dulu, kemas-kemas pakaian yang hendak dibawa balik ke kampung. Dalam pukul 6.00 petang, baru gerak ke rumah my sister di Mantin untuk mengambil anak-anak kesayangan aku...... Melantak durian kat rumah my sister pulak..... my sister ni tak ada dusun durian ya, dia beli ajer kat Mantin tu........

Lepas Maghrib, ingat nak bertolak terus ke kampung en. suami tapi my aunty ajak pula dinner..... mula-mula dia ajak kita orang dinner kat Nasi Arab area Senawang tu, tapi memandangkan my sister yang duduk KL tu  kata jauh coz dia nak balik ke KL after dinner so we suggest makan Nasi Arab kat Lagenda University. Nasi Arab kat Lagenda University tu pun kita orang tak jadi pergi..... kita orang dinner malam tu kat Aunty Aini's Nilai (kat belakang rumah aku ajer)

Secara jujurnya ni baru kali kedua aku menjejakkan kaki aku kat aunty Aini's walaupun restaurantnya ni tak jauh dari rumah aku. Restaurant Aunty Aini's ni terletak kat jalan Salak - Nilai lama (kalau nak tau addressnya silalah cari kat pakcik google ya!!!). Aku jarang kesini mungkin parking space nya tak ada. Kena parking tepi jalan dan jalan kat situ punyalah laju-laju kereta yang lalu..... seram omak nak melintas.......  Bagi tekak aku makanan kat sini not bad lah.....
 anak-anak duduk satu meja...... dia orang sajer sambil di supervise oleh Kak Shira and Kak Adda dia orang........
anak-anak sedang leka memilih menu........ semuanya makan Western Food.
 omak-omak dan bapak-bapak kat satu meja yang lain.......  
 sambil menunggu hidangan sampai sempat lagi masing-masing duk bermain dengan handphone canggih dia orang.............
 air sirap limau untuk semua........
 Laksa for Adda .........
 mee kari for en. suami......... en. suami tak nak makan nasi coz masih kenyang lagi katanya........ melantak durian banyak sangat petang tu......
 fish and chip for Adli, Najwa, Eimran and Farhan...... Fish & Chip ni sedaaaap bangat dia punya sos........
 ni for Shirah...... lupalak namanya...... sedap jugak.....
 chicken wings for Adam Daniel........
 Spaghetti for Yasmin....... yang ni aku tak rasa pulak...... so tak dapat nak komenlah ya!!!!
ini makanan untuk ibu-ibu, bapak-bapak........ nasi campur with daging tetel masak asam, kangkung goreng belacan, sotong masak sambal campur petai, sambal belacan and telur itik masak lemak dengan mangga muda......... sedaaaaaaaaaappppp...........

Dan akhir sekali, terima kasih kepada yang belanja malam tu ya......... 

6 ulasan:

  1. Salam sejahtera,
    Terimakasih.
    Ya Allah makanan tu memang mavellas betul. semua nampak sedap!mi kari tu byk betul bahan2nya.

    apa pun salam kenal.

    BalasPadam
  2. nie tempat remy bersantap tiap2 minggu.....he3
    salam utk akak......
    hubby akak tu remy kenal sesangat......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal kita.... ohhhh kenal hubby akak yer???

      Padam
  3. Laksa dia sedap tak zana, saya teringinlah, nanti nak pergi Auntie Aini's nilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap sangat.... nanti sweetie boleh cuba.... tahu ke jalan nak kesana?

      Padam
  4. boleh guide saya utk ke sana tak.. dari usim..

    BalasPadam