Khamis, 28 Jun 2012

Kenduri Tahlil @ Kampung: Day 2

Hari Sabtu yang lepas adalah hari kemuncaknya....... hari kenduri...... so dari pagi-pagi lagi kita orang dah sibuk...... pagi tu we all breakfast yang simple-simple ajer, sebab sepanjang hari tu sehingga ke malam, berbagai-bagai makanan telah disediakan oleh kaum keluarga untuk makanan ahli keluarga ajer...... makan ajer sepanjang hari tu....... naik berat badan aku balik......... untuk tetamu kenduri, menunya lain yer...........
 ini agar-agar santan..... belum dipotong lagi.....masih di dalam loyang........ agar-agar ini pun dari Shah Alam........ agar-agar ni pun untuk makanan ahli keluarga ajer.......... dan ada dua tiga jenis kuih lagi yang aku lupa nak snap gambar..........
 lepas breakfast dah mula menyiang udang........ udang ni nak buat sambal tumis campur petai untuk jamuan kenduri belah malam..........
 ini menu pertama (selain nasi untuk makan tengahari) pada hari Sabtu lepas. 
Kuey teow goreng........ BIL aku yang duduk kat Mantin tu buat........... beratur nak menunggu kuey teow goreng ni.........
 anak-anak aku dan anak-anak buah aku yang sedang menunggu giliran sambil memegang pinggan masing-masing............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan