Jumaat, 10 Oktober 2014

Hari Raya Aidil Adha 2014

Assalamualaikum,

Ni cerita tentang hari raya aidil adha kami. Plan asal tak balik kampung aku, hanya balik ke kampung en. suami. Tup tup petang sabtu tu dapat call dari adik aku yang kat Ampang tu ajak balik ke kampung aku pada pagi raya, kira-kiranya lepas sembahyang raya lah........ haaaaaaiiiiiii nasib baik lah kampung aku dengan kampung en. suami satu jalan ajer, so tak ada lah gaduh-gaduh nak balik kampung.

Aku sampai kat rumah MIL pun dalam pukul 12 am..... semua dah tido...... 
baik punya menantu kan, dah habis dia orang masak bagai baru sampai, dah tido pun....... yang masih berjaga hanya anak-anak buah en. suami..........
since kat kampung aku tiada siapa-siapa, maka kami bawa makanan sorang sikit, kira pot luck lah
yang kat atas tu kuih kesirat. Mak mertua adik aku yang buat........
mmmmmmmm dah lama tak makan kuih kesirat ni, akhirnya dapat jua...........
yang ni dodol.
tercair sikit. pun sedap juga
yang ini pun mak mertua adik aku yang buat
yang ni semua kenal kan
kek secret recipe
dan ada beberapa lagi makanan seperti ayam percik ayam mas, rendang, kuah kacang dan nasi impit.....
alhamdullillah kenyang kami semua.......
dan makan tengahari tu kami makan kat
Taman Rashidah Utama, rumah Mak Su kami..........

2 ulasan:

  1. penat melapah lembu, balik rumah tido..

    first time, tengok kuih kesirat ni...macamana rasanya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. manis dan ia di perbuat dari pulut.... sedap Nohas. Ini memang kuih tradisional orang kampung saya Linggi. Arwah nenek saya dulu memang selalu buat kuih ni bila time raya.

      Padam