Selasa, 3 Disember 2019

Kena Transfer Lagi

Assalamualaikum,

Apalah bila December ajer bad news yang aku terima........

Belum cukup setahun dah kena transfer lagi...... hai nasib badan........ macam nak suruh ahkak berhenti suka rela ajer...........

Nooooooo, ahkak tak akan berhenti secara sukarela..........  kau hantar kemana ajer aku akan pergi, tak lama lagi another 3++ tahun ajer lagi cukup 55 haaaaa masa ni baru aku berhenti....... Berhenti dengan suka rela........

kalau kau transfer aku sebagai cleaner pun aku pergi........

My new department adalah bahagian Exam......... Buat franchise punya......... dapat gi Nepal ker Sri Lanka ker best juga........... InsyaAllah mana tahu kena jaga exam kat sana pula..............

Aku rasa kat NU ini semua department aku dah tahu kerjanya except Finance dan Marketing ajer lagi tak masuk...........

Mungkin December 2020 kena transfer lagi kut????? Maybe ke Finance or Marketing pula.  Siapa tahu kan kepala gila Management NU ni......... yang keling duk round ke hulu kehilir tak pula di kacaunya.............. Geram ajer........... ini semua pandang kulit ajer......... kalau cina ngan keling tu semua bagus ajer.............. (Sorry racist pula, tengah geram ni........)

HR cakap pertukaran aku ini tanpa surat..... boleh ker??? aku lawan balik dan aku cakap selama ini kau suruh aku buat kerja payment counter without surat pun aku buat, tapi kali ini aku nak surat, HR cakap kena tunggu new Deputy Registrar masuk baru kita bagi surat...... tak apa aku tunggu...... lawan lebih-lebih kang kena pula...........

Aku cakap kat HR apa yang kau instruct semua aku buat, walaupun dah 5 tahun kami NU staff ini tak ada increment dan bonus.............. Senyap pula..........

Oh ya aku ditransferkan ke department baru ini sebab 1 staff kat sana berhenti.......... Dia dapat kerja kat tempat baru.......... so Management tak nak ambil orang baru........ hanya orang dalam sajer di transfer........ Ya lah mana nak ambil orang baru, sebab student kat NU ni makin berkurang........... tak ramai yang masuk belajar kat sini........
Bak kat staff yang muslim, tulah tak nak bagi increment dan bonus so doa orang orang teraniaya ini makbul tau............

Hope company ni dapat bertahan sehingga umor aku genap 55...... Lepas tu nak terlingkup ker apa ker lantak lah.........

13 ulasan:

  1. kuatkan semangat kak! inshaAllah pasti boleh. Allah sentiasa ada ^_^

    BalasPadam
  2. Marah betul nampaknya... betul zana bertahan selagi boleh... umo 55 nanti dah boleh kluarkan EPF... heheheh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana tak hangin kak, apa-apa asyik kita ajer.....
      tak ada orang kat counter finance kita pun kena....
      imbuhan satu pun tak kasi........
      kat situ dia dah jimat duit nak bayar gaji orang.....
      Ya kak saya akan bertahan sebolehnya lah....

      Padam
  3. bertabahlah kak..sisyat doakan akak dipermudahkan segala urusan. amin

    BalasPadam
  4. bertabah lah ye. ada hikmah disebaliknya tu.

    BalasPadam
  5. 3+++ tu sekajap aje Sis sabarlah ya...
    Semoga dipermudahkan segala urusan

    BalasPadam
  6. sabar ye kak.. nak cari keja lain umur dah byk pun payah gak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya Sheila, masih bersabar lagi ni...... pejam celik pejam celik nanti dah 55........

      Padam