Jumaat, 24 Februari 2012

Temasya Sukan Dwi Tahunan SRAI Salak Tinggi (Hari Kemuncak)

Ni hari kemuncaknya.... sekolah dia orang buat sukan tahunan pada hari bekerja (Khamis)...... pelek aku, kenapalahhhhh sekolah dia orang buat pada hari bekerja??? so tak ramai parents yang hadir..... aku ambil cuti, sebab puteri aku sibuk suruh aku hadir pada hari temasya sukan sekolahnya........ nak beri semangat pada anak-anak akulah katakan...... lagi pun sekolah dia orang anjurkan sukan ni 2 tahun sekali....... 2 tahun lepas aku tak dapat hadir walaupun dia orang buat pada hari Sabtu, coz masa tu aku kena attend training........ seperti biasa pihak sekolah mengadakan temasya sukan ni kat Stadium Mini Salak Tinggi coz sekolah dia orang tak ada padang........

putraku mewakili rumah kuning.......... banyak juga acara sukan yang dia masuk..... antaranya Sukantara, putraku main Futsal dan Bola Baling...... dapat tempat keempat untuk kedua-dua acara tu....... dapatlah hadiah tupperware......... putraku joint juga acara balapan, tapi tak menang...... sukaneka juga dia joint.....


puteriku pula mewakili rumah biru....... dia main bola jaring untuk Sukantara....... bola jaring dia dapat tempat kedua tauuuu....... acara balapan dia tak joint....... dalam sukaneka dia joint acara susun piramid dan dapat tempat kedua...... dapat tupperware lagiiiiii......... semalam banyaklah aku dapat tupperware....... boleh bukak kedai tupperware........ hehehe........


acara pertama ialah perbarisan rumah-rumah sukan........

rumah kuning.........



rumah biru.........





acara senamrobik.........







acara sukaneka...... lari golek tayar..... dapat tempat ketiga kalau tak silap aku.......

lari dalam guni....... kalah.......



putriku dalam acara menyusun piramid.......... tempat kedua.........







putraku dalam acara terompah gergasi....... menang, tapi tak ingat tempat keberapa.......

acara tarik tali....... menang jugak....... tempat kedua......... tapi ada cerita masa tarik tali ni.... ada ker cikgu tu suruh budak yang terakhir memegang tali tu belitkan tali kat leher....... so bila budak tu jatuh and terseret so tali tu terbelitlah kat leher budak tu....... bengang tul aku tengok masa tu....... setahu aku dia orang mesti ikat tali tu kat pinggang orang yang terakhir.......




beria-ia putraku menarik tali tu, sampai melecet tangannya.........



bersiap sedia untuk acara penutup iaitu perbarisan.........menerima hadiah untuk acara Sukantara, Futsal dan Bola Baling.........




Rumah Biru juara keseluruhan dengan jumlah mata 2063 kalau tak silap aku........ sukalah gegirl aku sebab rumah sukannya menang....... malam sebelum acara kemuncak, gegirl dengan putra aku bergaduh pasal rumah sukan siapa yang akan jadi johan........ yang gegirl aku cakap rumah sukannya menang manakala si abang tak mahu kalah siap cakap rumah kuninglah yang menang.........bila pasukannya dah menang, dia cakap dengan abangnya, kan adik dah cakap, rumah biru pasti juaraaaaaaa.......... Rumah kuning jatuh tempat ketiga....... tempat kedua ialah Rumah Merah manakala Rumah Hijau tempat keempat.......






Najwa with kakak Khaleedanya........



Tiada ulasan:

Catat Ulasan