Isnin, 14 Mei 2012

Hadiah Saguhati.......

Hari Jumaat lepas, Adli baru dapat dia punya hadiah pertandingan Futsal yang dia merupakan salah seorang player pada pertandingan itu yang telah diadakan di Shah Alam tempohari...... hadiah saguhatinya merupakan sehelai tuala...... hadiah telah disampaikan oleh guru besarnya semasa perhimpunan sekolah...... Guru besarnya tanya dia:
Guru besar: Tengku, awak main posisi apa?
Adli:  Penjaga Gol
Guru besar: Wah!! nak ganti Apek ker???
Adli:  Senyum..... dan dia cakap kat Guru besarnya, Mak saya kata ganti Sabrini (Penjaga Gol  
         Terengganu..... aku tak pasti nama penjaga gol Terengganu ni....)      
Guru besar: Kenapa Sabrini pulak??? 
Adli:  Mak saya cakap, asyik lepaskan bola ke gawang ajer...... macam Sabrini.......
Guru besar: gelak.......
Dialog Adli dengan Guru Besarnya telah diceritakan oleh Adli kepada aku....... sebenarnya aku bukan nak melemahkan semangatnya.... aku nak bagi dia berusaha lagi supaya jadi handal macam Apek....... 
cukup sayang dengan hadiahnya tu...... adiknya pun tak boleh usik..... simpan elok-elok ya Abang.... buat kenangan tu......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan