Selasa, 22 Mei 2012

Taman Cabaran

Dari Alamanda kita orang singgah pula kat Taman Cabaran Putrajaya. Taman Cabaran ni di Presint 20 dekat-dekat dengan Dengkil...... korang kena lalu area kubur tu (Taman Selatan). Tapi jangan risau. Tak lah cuak sangat pun sebab kubur pun macam taman. Nak jogging kat situ pun boleh.
Ada 2 kompleks Putrajaya Challenge kat Presint 20 ni..... wall climbing and skating park (skate board, roller blade and BMX)..... ramai jugak lah budak-budak yang main..... masing-masing semuanya dah pro....... kat sini parent pun boleh pantau....
Untuk mountain bike trail tu, ada trail 1 untuk beginners sampai lah trail 14 untuk expert mountain bikers. For wall climbing pulak buildingnya tak jauh dari kompleks Taman Cabaran tu.
Kalau kau orang dah ada equipment sendiri tu macam basikal (basikal yang ada bakul tu tak main ya!!!!), helmet, skate board or bmx, korang boleh main tanpa dikenakan bayaran pun, tapi those yang tak ada boleh sewa equipment kat situ.....
 skate park.......
 
 
aku selalu juga kesini.... bawa anak-anak... sekadar menengok ajer........ walaupun dia orang merengek-rengek suruh aku menyewa equipment kat situ...... berat untuk aku membenarkan dia orang main kat situ...... kang tak pasal-pasal patah riuk....... siapa yang susah????? aku jugak yang susah kang........ tapi kalau orang yang masih beginner, dia ada sediakan tempat untuk kau orang practice (lupa pula nak snap gambar tempat tu....)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan