Jumaat, 29 Jun 2012

Menu untuk kenduri

Selain masak-masak untuk makan ahli keluarga, hidangan untuk tetamu juga disediakan....... antaranya ayam masak lemak cili api, sambal tumis udang dengan petai, ikan siakap tiga rasa dan sayur campur beserta dengan buah-buahan..........
 ayam masak lemak cili api...... 
 sambal tumis udang........ favourite Najwa....... malam tu dia hanya makan sambal tumis udang ajer, lauk lain dia tak ambil........ kalau aku masak sambal tumis udang ni kat rumah, mesti dia komen...... tak sama macam masakan kendurilah mama....... ialah kalau kat rumah mana aku nak letakkan petai, kang aku letak petai sure abangnya tak makan....... anak bujang aku ni cerewet sikit kalau part makanan ni..........
 antara orang kampung yang hadir...... 
 lagi tetamu yang hadir............
yang tiga kat dinding tu, kira tuan rumahlah ya...... yang baju biru dan hijau tu anak buah aku..... yang baju putih bercermin mata tu adik ipar...........

1 ulasan:

  1. Aduhhh sodap ae ayam masak lomak cili padi tu, teliolah pulak.

    BalasPadam