Rabu, 9 Januari 2013

Hari Sanding

Assalammualaikum,

Punyalah payah nak menghabiskan n3 wedding anak Mak Cik Lijah aku ni...... Dua hari ni aku sibuk coz semester baru akan dibuka next week..... ini pun curi- curi mengupdate blog......sambung balik cerita wedding ya!!!!

Sampai ke majlis lambat, tu pun setelah di talipon oleh Tok Chek baru bergegas nak keluar rumah...... padahal pun bukannya jauh pun rumah pengantin dengan rumah kampung kami........
 sebahagian dari tok sedara, mak saudara dan nenek sedara yang kami temui....... jumpa juga Mak Ngah Nyot kami yang dah bermastautin di Singapura, yang dah lama tak jumpa, rasa-rasanya more than 10 years tak jumpa dia (tak ada pula gambarnya)...... yang syoknya dia cakap aku dah kurus, nak melompat den dibuatnya.....  mula-mula dia ingat aku Ida (adik aku), yalah si Ida ni masa remajanya kurus, cuba tengok si Ida sekarang, sure terperanjat beruk dia....... hehehe....... (Bad, jangan marahhhhh) 
 pengantinnya.........
Ketibaan Pak Cik aku n family nya..........
keberangkatan pulang Mak De aku....... dia pun tak lama kat majlis tu, sebab cucunya dah merengek nak balik.........

Kami tak lama kat majlis tu sebab nak gi kenduri kahwin belah en. suami di Dewan Sek. Men. Teknik Seremban pula (tak ada gambar sebab pergi berdua dengan en. suami ajer, anak-anak tak nak ikut, nak tinggal dengan sepupu sepapatnya kat kampung)..... 

Tak puas aku nak meratah ayam golek kat kenduri rumah mak cik lijah ni dan nasib baiklah aku sempat merasa wajik duriannya....... dah lama teringin nak makan wajik durian, akhirnya dapat....... Lauk pauknya memang terbaikkkkk.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan