Isnin, 23 Julai 2012

Iftar 1

Dapat jemputan berbuka puasa kat Surau Al Ikhlas, Cempaka 2.... mulanya aku tak nak pergi, tapi disebabkan en. suami aku dah bising.... so pergi jualah berbuka puasa @ Surau..... Sebelum tu disebelah siangnya di adakan gotong royong memasak juadah berbuka....... en. suami terbabit samalah... dia kan AJK Surau...... aku AJK tidurrrrr...... ada juga AJK muslimah yang hadir memasak....... sorrylah aku tak joint, sebab aku ingatkan AJK lelaki ajer yang memasak......... Menu berbuka puasa malam tu ialah Kari Kambing, Pajeri Nenas, Lemang, Tapai, Agar-Agar dan buah Tembikai dan tidak lupa juga Kurma..... Menu malam tu semua mendatangkan penyakit kepada aku kecuali pajeri nenas........ pajei nenasnya sedapppp.......
 kari kambing...... aku ambil seketul ajer....... buat ubat.....
 lauk ini ajer yang aku boleh makan.........
 lomang....... sedappp..... aku ambil dua ketul ajer..... 
 kurma.....
 tapai..... tapai ini memang sedap yer!!!! aku makan sebungkus ajer, tu pun kongsi dengan Najwa......tokey tapai ini yang ambil anak-anak aku balik dari sekolah, so bila cukup bulan aku buat payment dia mesti bekalkan aku tapai..........
 sirap bandung.....
 teh o panas........
buah tembikai.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan